Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0203106   El full de càlcul de Google Drive a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   20AO El full de càlcul de Google Drive a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs s'aprèn a utilitzar el full de càlcul en línia, Drive
S'aprendrà a crear activitats interactives per l'alumnat
S'aprendrà a com ensenyar utilitzar el full de càlcul dins àrees com matemàtiques, tecnologia, física o química
En un curs moodle es van proposant una sèrie d’activitats per a fer amb un full de càlcul online. L’alumnat ho va fent i penjant a la plataforma per tal que el formador en vagi fent un seguiment i avaluació contínua.
Un full de càlcul ens ajuda a l’activitat docent en tres aspectes; el control d’avaluació de diferents activitats, l’aprenentatge per part de l’alumnat, ja sigui de cicle superior, d’ESO, batxillerat o alguns cicles d’FP per a poder fer càlculs i altres operacions amb un full de càlcul, i també perquè es poden programa diferents activitats didàctiques amb les diferents funcions d’un full de càlcul.
La formació serà asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/020-el-full-de-calcul-de-google-drive-a-laula/
  
Objectius   Objectiu principal: L'objectiu d'aquesta formació és fer servir el full de càlcul del Google Drive aplicat a l'aula i per a la gestió laboral pròpia d'un docent.
Objectius específics:
Gestionar llistes (validar dades, automatitzar llistes, ordenar, filtrar dades ...)
Formatar cel·les
Validar de dades
Automatitzar llistes
Operadors aritmètics
Gestionar dades ponderades en funció de percentatges
Fer activitats interactives
Afegir un full (Analitzar dades)
Funcions VLOOKUP, MAX i MIN
Aplicar la Funció COUNTIF (pàgina 4)
Inserir un gràfic i la seva gestió
Compartir un fitxer
Aplicar la Funció AVERAGE
Aplicar la Funció DAVERAGE
Aplicar la Funció DCOUNT
Aplicar el format condicional
Bloquejar cel·les
  
Continguts   Tema 1:
Accedir a un full de càlcul de Google, canviar el nom del fitxer, cel·la activa
Automatitzar llistes i formats, combinar cel·les
Alineacions de text i color de fons de la cel·la
Vores de la cel·la
Funció de nombres aleatoris RANDBETWEEN(_; _)
Duplicar un full de càlcul, canviar el nom del full
Funció SUMA, referència absoluta i operadors bàsics per gestionar dades ponderades.
Format condicional d'una cel·la
Compartir el fitxer
Baixar el fitxer

Tema 2:
Afegir un full
Validació de dades
Funció HLOOKUP( _ ; _ ; _ ; _ )
Inserir un gràfic i la seva gestió.

Tema 3:
Funcions VLOOKUP, MAX i MIN
Funció COUNTIF
Gràfics (II)

Tema 4:
Funció AVERAGE
Funció DAVERAGE
Funció DCOUNT
Format condicional
Bloquejar cel·la

Tema 5:
Projecte final
  
Formador/a   Carles HIerro Arqués
  
Avaluació   La persona participant va executant totes les tasques proposades. L'avaluació de cada tema serà tasca superada o tasca per superar.

Tema 1:
Per superar el tema 1 caldrà haver fet bé el següent:
- La tasca de les notes ponderades en funció d'uns percentatges.
- El format condicional d'una cel·la en funció d'unes dades.

Tema 2:
Per superar el tema 2 caldrà haver fet bé el següent:
- Validació dels continguts d'una cel·la.
- Fer consultes horitzontals per mostrar una dada determinada de la resta de dades.
- Representació gràfica (diagrama) d'unes dades.


Tema 3:
Per superar el tema 3 caldrà haver fet bé el següent:
- Fer consultes verticals per mostrar una dada determinada de la resta de dades.
- Mostrar els valors màxims i mínims d'una graella o llistat de dades.
- Comptar dades en funció d'unes determinades condicions.
- Diferents representacions gràfiques (diagrames) d'unes dades.

Tema 4:
Per superar el tema 4 caldrà haver fet bé el següent:
- Calcular mitjana de valors
- Calcular mitjana de valors amb un criteri determinat
- Comptar els números d'elements en funció d'un criteri
- Formatar una cel·la en funció d'una condició.
- Bloquejar una cel·la o un grup de cel·les.

Tema 5:
Per superar el tema 5 caldrà haver fet el següent:
El participant del curs justificarà el seu projecte d'acord amb la seva aplicabilitat i viabilitat real. El projecte haurà de satisfer l'objectiu pel qual s'ha creat.
Cada un dels participants comentarà, al formador, un projecte d'un altre valorant els pros i els contres d'aquest projecte.

La persona formadora valorarà si han estat ben elaborades les tasques, i si veu que no ho estan o no són del tot correctes, proposarà les millores necessàries. Per superar el curs haurà de ser tot correcte i amb les millores aplicades.

En resum, les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
  
Requisits de  certificació   Haver fet totes les activitats de forma satisfactòria.
haver contestat l'enquesta final de valoració.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).